Dieetadvies voor mensen met overgewicht

Als je al een hele tijd met overgewicht hebt te maken en je de knoop hebt doorgehakt om er wat aan te doen lees dan dit artikel. Ik schrijf hier over wellicht dé oplossing van het probleem van een zeer grote groep mensen, namelijk overgewicht. Zeker als je al van alles hebt geprobeerd om van je overgewicht af te komen is het verder lezen zeker de moeite waard.

overgewichtDe grootste oorzaak van het hebben van overgewicht is vaak te veel eten en hierbij het teveel eten van zogenaamde slechte koolhydraten. Deze slechte koolhydraten zijn moeilijk voor het lichaam verteerbaar en de reden van het aankomen ligt in het feit dat deze koolhydraten gewoonweg niet geheel verbrand worden. Deze koolhydraten zijn er de oorzaak van dat het lichaam de energie die het voorhanden heeft niet verbruikt maar grotendeels gaat opslaan als voorraad energie. Deze voorraad energie is heel simpel de vetvoorraad die we onder onze huid hebben. De slechte koolhydraten zijn te vinden in zoetigheden zoals koek en snoep, vette sauzen, pasta’s, aardappelen, rijst etc.

goede koolhydratenAls we hier van af willen moeten we gaan zorgen dat we de goede koolhydraten binnenkrijgen. De goede koolhydraten worden namelijk wel geheel door het lichaam gebruikt en worden dus juist niet als vetvoorraad opgeslagen. Deze goede koolhydraten zijn het hoofdbestanddeel van het koolhydraatarm dieet waar ik het hier over ga hebben.

Het koolhydraatarm eten in het algemeen zorgt er voor dat we iedere dag de maaltijden samenstellen van koolhydraatarme producten. De koolhydraatarme producten kennen we als producten zoals groenten, noten, eieren, vlees (rundvlees en gevogelte), specerijen en sojaproducten. Als je van deze producten je maaltijden samenstelt kan je net zo veel eten als je voorheen gewend was en dat is voor de grote eters onder ons goed nieuws. Je hoeft geen honger te hebben met dit dieet. En ook als sporten niet één van je grote hobby’s is, is dit dieet letterlijk op je lijf geschreven.

De koolhydraatarme recepten die je hiervoor kan gebruiken zijn totaal naar eigen behoefte samen te stellen, zolang je maar koolhydraatarme producten gebruikt. Ook kan je veel voorbeelden vinden op het internet natuurlijk of gewoon in de winkel natuurlijk.